Według danych z raportu firmy analitycznej PMR, wartość całego polskiego rynku kosmetycznego w 2005 r. wyniosła około 8,7 mld zł. Oznacza to wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 3,1 proc.
Zwiększenie sprzedaży będzie następowało choćby z powodu rozwoju sieci drogeryjnych i perfumeryjnych oraz hiper i supermarketów. Mały wybór produktów i nieprofesjonalna obsługa będą zastępowane przez sprawdzone wzorce głównie przyniesione do Polski z „zachodniej Europy”. Promocja zdrowego i pięknego ciała kobiety zmienia zachowania klientek które do tej pory używały kosmetyków „od święta”.
Na podstawie danych z raportu „Rynek kosmetyków kolorowych - Kosmetyczka Polki 2005”, opartego na wynikach badania wykonanego przez agencję badawczą Inquiry, wynika, że najbardziej skupione na urodzie są kobiety do 24. roku życia. Są ciekawe wszystkich nowinek kosmetycznych, ukazujących się na rynku. Oglądają MTV, VIV-ę, można powiedzieć, że w pewnym stopniu wzorują się na gwiazdach. Chcą zmieniać się tak jak one. Są odważne, nie boją się ekstrawagancji.
„Kobiety w wieku od 44 do 65 lat nie uznają urody za sprawę średniej albo nawet małej wagi. Ta grupa jest najbardziej wierna swoim makijażowym przyzwyczajeniom, czasami nabytym nawet 20 lat wcześniej.” - czytamy w raporcie.
Kolejne lata w rynku kosmetycznym przyniosą najprawdopodobniej obniżenie średnich cen produktów a przynajmniej próbę pozycjonowania dużych marek niżej. Rozwój kanałów dystrybucyjnych będzie także sprzyjał pojawianiu się nowych marek na polskim rynku.