System wartości współczesnego człowieka stawia na indywidualizm. Odrębność ta rozumiana jest jako szacunek i rzeczywiste docenianie ludzkiej swoistości, oryginalności i odmienności. Przełom ostatnich stuleci gloryfikował
cielesność. Jednak współcześnie ciało zostaje pojmowane jako materia podatna na formowanie i rzeźbienie, a kobieta postrzegana jest przez pryzmat swojej cielesności jako tworzywo ubrane przez kulturę.
Obecnie dominuje trend, w którym ciało traktowane jest jako indywidualny obraz, za pomocą którego ludzie wyrażają siebie. Bieżące kierunki w modzie, sposób bycia, subkultury, sprzyjają podążaniu za światowymi
tendencjami, które popularyzują zjawisko tatuażu. Tatuaże są czynnikiem podtrzymującym autonomię tożsamości i zapewniają dystans wobec społeczeństwa.
- Coraz większe grono naszych klientów stanowią kobiety. Preferują one małe subtelne wzory, które podkreślają kobiecość i indywidualizm. Nie jest to jednak regułą, bo są też panie, które odważnie stawiają na duże widoczne
wzory jako formę manifestacji własnych potrzeb i przekonań – mówi Patryk Walęga, właściciel studia TIME4TATTOO.
Polska branża tatuaży jest dobrze rozwinięta, ale bardzo powoli podąża za światowymi trendami, które stawiają na profesjonalizację i świadczenie usług dedykowanych kobietom. W Polsce praktycznie nie istnieją marki i
produkty z dziedziny tatuażu dedykowane kobietom. Studia tatuażu nie komunikują swoich usług jako atrakcyjne i przyjazne kobiecej stylistyce. Według badań Boston Consulting Group 81,1% osób wskazuje, że różnice płciowe mają wpływ na zachowania konsumenckie oraz, że panie są bardziej wymagającymi konsumentami. Coraz większa liczba kobiet jest świadoma swoich wysokich oczekiwań i same siebie wskazują jako bardziej wymagające.
- Sądzę, że brak dostosowania usług do potrzeb kobiet wynika z niedocenienia potencjału tej grupy odbiorców. Polskie salony preferują duże, skomplikowane tatuaże, na które decydują się przede wszystkim panowie –
dodaje Patryk Walęga z TIME4TATTOO.
To samo badanie wskazuje na związek poziomu wykształcenia ze świadomością swoich potrzeb – im wyższe wykształcenie, tym wyższe wymagania. Dlatego co raz więcej osób domaga się od marek i produktów lepszego dopasowania do potrzeb danej płci.
www.time4tattoo.pl